nr. 1533/17.08.2023
aprobat prin hot. CA nr. 15 /2023
Raport
privind
starea învățământului
în anul școlar 2022/2023
- Context
În anul școlar 2022/2023 Școala Gimnazială „Székely Mózes” Lueta face parte din rețeaua școlară a unităților de învățământ din județul Harghita, având statut de personalitate juridică, fără unități arondate. Este singura unitate cu acest statut din comună. Potrivit misiunii, pe parcursul anului, școala a urmat formarea unor competențe ale copiilor și elevilor înscriși, competențe specificate de programele școlare. Pornind de la feedbackul comunității, de la rezultatele diferitelor evaluări, apreciem că această misiune a fost îndeplinită într-o măsură mai mult decât satisfăcător.
Activitățile de instruire, educare și integrare socială s-au desfășurat în 3 corpuri de clădire: corpul A de clădire pentru clasele gimnaziale, corpul de clădire B pentru grădinița cu program normal și corpul de clădire C pentru grădinița cu program prelungit.
Tip formațiune |
Grupe de grădiniță cu program prelungit ( GPP ) |
Grupe de grădiniță cu program normal( GPN ) |
Clase primare |
Clase gimnaziale |
Nr. grupe/clase |
2 |
2 |
7 |
5 |
Conform datelor din SIIIR populația școlară este cuprinsă în 16 formațiuni de studiu, astfel:
Nicio formațiune nu funcționează sub efectivul stipulat de lege, mai mult, grupele de grădiniță, clasele a V-a și a VIII-a au funcționat – cu aprobarea ISJ- peste efectiv, cu 1 respectiv 3 elevi.
Nr. Crt. |
Clasa/grupa |
Total |
din care: feminin |
Total |
din care: feminin |
1 |
GPP mixtă |
23 |
12 |
23 |
12 |
2 |
GPP mare |
24 |
9 |
24 |
9 |
3 |
GPN mixtă |
21 |
14 |
21 |
14 |
4 |
GPN mare |
27 |
14 |
27 |
14 |
5 |
Preg A |
16 |
9 |
16 |
9 |
6 |
Preg B |
16 |
8 |
16 |
8 |
7 |
I. A |
17 |
6 |
17 |
6 |
8 |
I .B |
16 |
7 |
16 |
7 |
9 |
II. |
19 |
8 |
19 |
8 |
10 |
III. |
21 |
9 |
21 |
9 |
11 |
IV. |
17 |
6 |
16 |
5 |
12 |
V. |
27 |
15 |
27 |
15 |
13 |
VI. A |
22 |
7 |
22 |
7 |
14 |
VI. B |
20 |
13 |
20 |
13 |
15 |
VII. |
20 |
9 |
20 |
9 |
16 |
VIII. |
29 |
15 |
29 |
15 |
|
Total: |
335 |
161 |
334 |
160 |
Fluctuația scăzută a efectivelor se datorează faptului că toți elevii au avut domiciliul în comuna Lueta.
Se observă o ușoară descreștere în ceea ce privește evoluția nr. de copii și de elevi înscriși în ultimii 10 ani:
Personalul școlii este normat în total cu 30,97 posturi, defalcat în modul următor:
- Personal didactic: 26, 47
- Personal didactic-auxiliar: 1,50
- Personal nedidactic: 5,00
Managementul unității este asigurat de către 1 director numit în urma concursului, post de director-adjunct neexistând.
- Activități curriculare și extracurriculare
Pe parcursul anului au fost aplicate planurile cadru aprobate prin OMEN nr. 3371/2013, nr. 4.694/019OMECS 3590/2016, precum programele școlare aprobate prin OMEN nr. 3418/2013, OMEN nr. 5003/2014, OMEN nr. 3393/2017 pentru clasele gimnaziale. În urma consultării celor implicați, în clasele gimnaziale pentru CDȘ a fost aplicat Ordinul MEC nr. 4496/2004, fiind utilizat programa școlară “Educație pentru sănătate”.
Manualele școlare sunt asigurate în proporție de cca.90%. Au lipsit manuale pentru minorități la disciplinele Matematică-cl.a 8-a, Informatică și TIC . Sunt utilizate diferite auxiliare școlare mai ales la disciplinele la care s-a susținut evaluare națională. Acest lucru se datorează pe de o parte faptului, că nivelul manualelor școlare de obicei este prea ridicată pentru majoritatea elevilor, pe de altă parte acestea nu conțin suficiente teste de antrenament.
Cu ocazia verificărilor s-a constatat că elaborarea planificărilor cadrelor didactice, realizarea proiectelor de lecții ( unde era cazul) și evaluarea ritmică a elevilor s-a sealizat la termen și confor cerințelor.
Frecvența elevilor este bună, consiliul profesoral nefiind nevoit să discute și să se implice în acest aspect al școlarizării.
Clasa |
Total absențe |
Din care fete |
Motivate |
Din care fete |
Preg. A |
0 |
0 |
0 |
0 |
Preg. B |
0 |
0 |
0 |
0 |
I. A |
31 |
12 |
31 |
12 |
I. B |
0 |
0 |
0 |
0 |
II. |
158 |
27 |
158 |
27 |
III. |
80 |
52 |
80 |
52 |
IV. |
31 |
10 |
31 |
10 |
V. |
79 |
38 |
75 |
38 |
VI. A |
166 |
41 |
161 |
41 |
VI. B |
176 |
128 |
150 |
110 |
VII. |
51 |
15 |
51 |
15 |
VIII. |
297 |
160 |
258 |
146 |
Total absențe: |
1038 |
471 |
964 |
439 |
Clasele cu absență redusă reflectă reacția unor cadre didactice la situația halucinantă produsă de implementarea anevoioasă a programului guvernamental „Programul pentru școli al României” ( programul lapte, corn, fructe). Termenele diferite de furnizare, depozitare și valabilitate a acestor produse, birocrația exagerată fac imposibilă armonizarea cantității produselor primite cu absențele elevilor.
Prezența la timp a elevilor la orele de curs este facilitată de microbuzul școlar, care a asigurat transportul între orele 700 și 800 a 89 de elevi la și de la școală, zilnic.
Situația la învățătură a elevilor se reflectată din tabelul de mai jos:
Număr elevi înscriși |
Din care: |
Corigenți la: |
Repetenti |
|||||
Clasa/grupa |
Total |
Total |
5-6,99 |
7-8,99 |
9-10 |
1 disciplină |
>1 disciplină |
Total |
Preg A |
16 |
16 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Preg B |
16 |
16 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
I A |
17 |
17 |
- |
2 |
15 |
- |
- |
- |
I B |
16 |
16 |
- |
- |
16 |
- |
- |
- |
II |
19 |
19 |
- |
6 |
13 |
- |
- |
- |
III |
21 |
21 |
- |
5 |
16 |
- |
- |
- |
IV |
17 |
17 |
- |
2 |
15 |
- |
- |
- |
V |
27 |
27 |
- |
8 |
19 |
- |
- |
- |
VI A |
22 |
22 |
- |
3 |
19 |
- |
- |
- |
VI B |
20 |
20 |
- |
11 |
9 |
- |
- |
- |
VII |
20 |
20 |
- |
4 |
16 |
- |
- |
- |
VIII |
29 |
29 |
- |
17 |
12 |
- |
- |
- |
Total: |
240 |
240 |
0 |
58 |
150 |
0 |
0 |
0 |
Mediile relativ mari se datorează exclusiv diciplinelor la care elevii nu sunt supuși unor evaluări externe și performanțele elevilor nu sunt comparate cu standardele de evaluare ale disciplinei ( adică disciplinelor considerate „ușoare” în mod tradițional).
În clasele gimnaziale au existat 5 elevi cu medie anuală de 10.
Evaluările claselor a II-a, a IV-a și a VIII-a s-au desfășurat conform metodologiilor, în ordine. Evaluarea clasei a VI-a nu s-a realizat din cauza grevei cadrelor didactice ( situație reglementată prin Ordin de ministru).
Elevii clasei a VIII-a au fost pregătiți la evaluare națională încă din luna septembrie. Profesorii au organizat activități remediale și de recuperare a rămânerilor în urmă în zilele de miercuri și vineri( între orele 7 -8, la matematică și lb. română) . Cca. 15% dintre elevi și-au arătat interes față de meditațiile la matematică organizate în spațiul online, de 4 ori pe săptămână.
Rezultatele evaluării naționale ale elevilor clasei a VIII-a:
Codul candidatului |
DISCIPLINELE DE EXAMEN |
|||
Limba şi literatura română |
Limba şi literatura maternă |
Matematică |
||
Nota scris |
Disciplina |
Nota scris |
Nota scris |
|
5081210194030 |
2,60 |
Limba maghiară |
6,30 |
5,30 |
5080105194034 |
3,05 |
Limba maghiară |
5,05 |
3,70 |
5080824194046 |
5,40 |
Limba maghiară |
8,65 |
8,00 |
5080222194049 |
5,80 |
Limba maghiară |
7,65 |
8,70 |
5080708194042 |
5,05 |
Limba maghiară |
7,30 |
7,00 |
6080704194061 |
4,70 |
Limba maghiară |
8,95 |
6,75 |
6080704194078 |
5,00 |
Limba maghiară |
7,70 |
6,55 |
5080818261989 |
3,00 |
Limba maghiară |
7,45 |
6,20 |
6070920192719 |
2,50 |
Limba maghiară |
5,25 |
3,70 |
5080704194041 |
1,90 |
Limba maghiară |
3,30 |
2,50 |
5080531194034 |
4,35 |
Limba maghiară |
6,25 |
6,45 |
5081206194066 |
7,80 |
Limba maghiară |
8,90 |
8,95 |
5080313194041 |
3,80 |
Limba maghiară |
7,25 |
6,00 |
6080202194031 |
6,85 |
Limba maghiară |
9,00 |
8,20 |
6080528194031 |
2,35 |
Limba maghiară |
6,60 |
4,20 |
6080819194054 |
4,60 |
Limba maghiară |
8,20 |
6,50 |
6080718194031 |
3,70 |
Limba maghiară |
6,80 |
3,90 |
6080916194041 |
7,20 |
Limba maghiară |
7,75 |
9,15 |
6080117194053 |
1,85 |
Limba maghiară |
6,55 |
5,10 |
5080725194037 |
5,10 |
Limba maghiară |
8,10 |
5,75 |
5080223194068 |
5,00 |
Limba maghiară |
8,40 |
7,55 |
6080402194047 |
2,55 |
Limba maghiară |
6,70 |
3,00 |
6080411194031 |
1,65 |
Limba maghiară |
4,20 |
3,50 |
6080815190443 |
2,55 |
Limba maghiară |
5,55 |
3,60 |
6081105194053 |
6,65 |
Limba maghiară |
8,00 |
8,20 |
6081230194033 |
6,00 |
Limba maghiară |
9,15 |
7,45 |
5080117194035 |
5,75 |
Limba maghiară |
6,35 |
7,45 |
5080624194057 |
2,20 |
Limba maghiară |
6,80 |
4,25 |
6080120194033 |
3,80 |
Limba maghiară |
8,40 |
4,70 |
media clasei: |
4,23 |
|
7,12 |
5,94 |
Din aceste medii rezultă o promovabilitate de 62,07%, ceea ce conferă unității lucul 74 din cele 128 de unități școlare din județul Harghita.
Dintre absolvenții școlii 19 elevi vor urma studiile în diferite liceele ale județului, iar 10 elevi sunt înscriși la cursurile școlilor profesionale:
Nr. crt. |
Tip învâțâmânt secundar superior |
Denumire instituție de învățământ |
Nr. elevi proveniți din Șc. Gimn. Lueta |
1 |
Învățământ liceal |
LICEUL TEORETIC "TAMÁSI ÁRON" ODORHEIU SECUIESC |
1 |
2 |
COLEGIUL REFORMAT "BACZKAMADARASI KIS GERGELY" ODORHEIU SECUIESC |
2 |
|
3 |
LICEUL PEDAGOGIC "BENEDEK ELEK" ODORHEIU SECUIESC |
1 |
|
4 |
LICEUL TEHNOLOGIC "KÓS KÁROLY" ODORHEIU SECUIESC |
4 |
|
5 |
LICEUL TEHNOLOGIC "EÖTVÖS JÓZSEF" ODORHEIU SECUIESC |
5 |
|
6 |
LICEUL TEHNOLOGIC "GÁBOR ÁRON" VLĂHIȚA |
1 |
|
7 |
LICEUL TEHNOLOGIC "BÁNYAI JÁNOS" ODORHEIU SECUIESC |
3 |
|
8 |
LICEUL TEHNOLOGIC "SZÉKELY KÁROLY" MIERCUREA CIUC |
1 |
|
9 |
LICEUL TEOLOGIC ROMANO CATOLIC „SEGÍTŐ MÁRIA” MIERCUREA CIUC |
1 |
|
10 |
Învățământ profesional |
LICEUL TEHNOLOGIC "GÁBOR ÁRON" VLĂHIȚA |
4 |
11 |
LICEUL TEHNOLOGIC "BÁNYAI JÁNOS" ODORHEIU SECUIESC |
2 |
|
12 |
LICEUL TEHNOLOGIC "EÖTVÖS JÓZSEF" ODORHEIU SECUIESC |
3 |
|
13 |
LICEUL TEHNOLOGIC "KÓS KÁROLY" ODORHEIU SECUIESC |
1 |
Pe parcursul anului elevii au participat la următoarele concursuri școlare:
Denumire activitate / concurs |
Organizator |
Clasa |
Număr participanți |
Premiu / |
Fiecare copil merită o poveste |
Asociația Ovidiu |
mixtă |
21 |
cărți |
Népmese Napja |
clasele preg-IV |
I.B |
16 |
|
Concurs de recitare Költészet napja |
Gábor Áron Vlăhița |
I.B |
1 |
Premiul I, Mihály Lajos |
Kenguru –concurs de matematică |
|
I.B |
10 |
Adeverință de participare |
Concurs de desen |
Orbán Balázs Odorheiu-Secuiesc |
|
4 |
Márton Kincső-Mențiune |
Micii grădinari |
CJ Harghita |
I.B |
16 |
|
Cangurasul Matematician |
Institutul pentru dezvoltarea evaluarii in educatie IDEE |
Preg. B |
4 |
Premiul II, Premiul III |
Pe urmele lui "Orbán Balázs" |
Scoala Gimnaziala "Orbán Balázs" Od. Sec. |
Preg. B |
4 |
Mentiune – Török Ábel |
Candurasul Matematician |
Institutul pentru dezvoltarea evaluarii in educatie IDEE |
Preg. A |
4 |
Premiul I - Mihály Anita |
Pe urmele lui "Orbán Balázs" |
Scoala Gimnaziala "Orbán Balázs" Od. Sec. |
Preg. A |
4 |
Mentiune - Pál Ibolya |
Bolyai Matematika Csapatverseny |
Bolyai Csapat KFT. |
V-VIII |
52 |
- |
Cangurasul Matematician |
Institutul pentru dezvoltarea evaluarii in educatie IDEE |
I. A |
6 |
Premiul I - Orbán Hunor, Mihály Zoltán |
Pe urmele lui "Orbácn Balázs" |
Scoala Gimnaziala "Orbán Balázs" Od. Sec. |
I. A |
4 |
Mentiune - Balázs Vivien |
Székelyföld napok – concurs de desen |
Galeria de Artă Gheorgheni/corespondenţă |
a II-a |
10 |
Diplome de merit: Demeter Klára, Sata Ágota |
Cangurașul Matematician |
Editura Sigma |
a II-a |
12 |
|
Concursul Național de ortografie „Fürkész”/zonal |
Asociatia „Diákokért” |
a II-a |
4 |
|
Concurs de recitare „Kányádi Sándor”/zonal |
Grupul Scolar Gábor Áron |
a II-a |
1 |
|
Concurs de corespondenţă Mesék/Szavak/Számok Szárnyán |
Asociatia Piticot |
a II-a |
7 |
Pál Anita, Gábos Dániel, Demeter Klára, Golicza Ádám, Egyed Sára – premiul I. |
Concurs de creatii artistice „Orbán Balázs nyomdokain” |
Sc. Gimn. Móra Ferenc, Od. Sec. |
a II-a |
4 |
premiu special: Demeter Klára |
Cangurașul Matematician |
Editura Sigma |
a III-a |
4 |
|
Concursul Național de ortografie „Fürkész”/zonal/județean |
Asociatia „Diákokért” |
a III-a |
4/2 |
|
Concurs de recitare „Kányádi Sándor”/zonal |
Grupul Scolar Gábor Áron |
a III-a |
1 |
|
Concurs de corespondenţă Mesék/Szavak/Számok Szárnyán |
Asociatia Piticot |
a III-a |
7 |
András Zsófia Premiul III., Gábos Melánia, Mihály Zalán Premiul II. |
Concurs de matematică „ Bolyai Csapatverseny” |
Bolyai Csapat KFT. |
a III-a |
4 |
|
Concurs de cantece populare” Elindultam szép hazámból” |
Sc . Gen. Mugeni |
a III-a |
4 |
|
Concurs de creatii artistice „Orbán Balázs nyomdokain” |
Sc. Gimn. Móra Ferenc, Od. Sec. |
a II-a |
4 |
premiu special: Szécsi Márta |
Cangurasul Matematician |
Institutul pentru dezvoltarea evaluarii in educatie IDEE |
I. A |
6 |
Premiul I - Orbán Hunor, Mihály Zoltán |
Pe urmele lui "Orbán Balázs" |
Scoala Gimnaziala "Orbán Balázs" Od. Sec. |
I. A |
4 |
Mentiune - Balázs Vivien |
Olimpiadă de ed. fizică |
Vlăhița |
IV-VIII |
20 |
I. |
Olimpiada de ed. fizică Homoród kupa |
Cristuru-Secuiesc, Zetea, Ocland |
V-VIII IV V-VIII |
10 10 20 |
IV IV II, I |
Olimpiada județeană de Istoria și tradițiile minorității maghiare |
Liceul Teoretic „Tamási Áron” |
VI |
2 |
Szécsi Sára, Orbán Hanna |
Olimpiada județeană de Istoria și tradițiile minorității maghiare |
Liceul Teoretic „Tamási Áron” |
VII |
2 |
Varga Szabolcs, Papp Ákos-Alex |
Olimpiada zonală de Matematică |
Liceul Teoretic „Tamási Áron” |
VII |
3 |
Locurile 15,16,31 |
Olimpiada județeană de Matematică |
Liceul Teoretic „Tamási Áron” |
VII |
2 |
Locurile 13, 21 |
Niciun elev nu a obținut premiul I, II sau III la nicio disciplină în cadrul olipiadeilor județene.
Activități extracurriculare au prezentat un grad mare de diversitate mai ales la ciclul primar.
Denumire activitate |
Data și locul desfășurării |
Parteneri |
Număr participanți |
Observații |
Excursie |
Ditrău |
Székely Mózes Luetai iskola Szülők |
16 |
|
„Pityókabál” |
Lueta, 2022.11.05 |
- |
cca. 200 |
|
În așteptarea Moșului |
Lueta, 2022.12.06 |
Familia Orbán, părinții |
54 |
|
„Kézműves délelőtt” |
Kultúrotthon, 2022.12.17 |
Tanítók, szülők, nagyszülők |
cca. 48 |
|
Farsang |
Casa de cultură 2023.02.07 |
părinții, Egyed Tünde, Lázár Béla k |
> 75 |
|
Teatru de păpuși: A kiskakas gyémánt félkrajcárja |
Casa de cultură 2023.03.0 |
dir. casei de cultură |
>100 |
|
„Egy doboznyi szeretet” |
Lueta 2022. 12. 21. |
Plebania rom cat. |
28 |
|
Observarea fenomenelor meteorologice |
Lueta, 2023. 01. 27. |
- |
26 |
|
Vizită la biblioteca comunală |
2023. 04. 26. |
András Kinga |
26 |
|
Vizită la casa tradițiilor |
2023. 04. 26. |
primăria |
26 |
|
Misiunea florilor |
2023. 04. 28. |
cadre did. părinții |
52 |
|
Vizită la fântâna sărată |
2023. 05. 09. |
primăria |
26 |
|
Vizită la centrul turistic |
2023. 05. 09. |
primăria |
26 |
|
Excursie |
02. 05. 2023. Ditrău |
Părinții |
16 elevi |
Am vizitat Casa pădurii |
Excursie |
05. 05. 2023. Crăciunel |
Părinții |
16 elevi |
Am vizitat o albinărie |
Vizitare teatru |
12. 10. 2023., 05. 04. 2023., 24. 05. 2023. - Miercurea Ciuc |
Părinții |
16 elevi |
|
Serbarea zilei mamelor |
12. 05. 2023. sala de clasa |
Părinții |
16 elevi + parinti |
|
Maraton International de citire "Babits Mihály" |
28. 02. 2023. Sala de clasa |
Biblioteca Judeteana "Kájoni János" Miercure-Ciuc |
16 elevi |
|
Saptamana Culturii Maghiare |
16-20. 01. 2023. |
Părinții |
16 elevi |
|
Proiect educativ pt. Ziua Basmului Popular Maghiar |
30. 09. 2022. |
Părinții |
16 elevi |
|
Vizionarea teatrului de papusi „Fizimiska” |
08. 03. 2023. Caminul Cultural |
Părinții |
16 elevi |
|
Vizionarea teatrului de papusi „Török császár” |
02. 03. 2023. Caminul Cultural |
Părinții |
16 elevi |
|
Târgul de crăciun al elevilor și spectacol de cântece populare |
18. 12. 2022. Căminul Cultural Lueta |
Căminul Cultural, părinți |
9 (clasa Preg. A) 10 (corul de copii) |
|
Excursie |
17. 10. 2022. Odorheiu Secuiesc |
Părinții |
16 elevi |
Am vizitat Parcul Mini Transilvania și exp. de dinozauri |
Excursie |
04. 04. 2023. Ditrău |
Părinții |
16 elevi |
Am vizitat Casa pădurii |
Excursie |
03. 05. 2023. Crăciunel |
Părinții |
16 elevi |
Am vizitat o albinărie |
Vizitare teatru |
27. 01. 2023., 24. 03. 2023., - Miercurea Ciuc |
Părinții |
11 elevi |
|
Serbarea zilei de 8 martie |
10. 08. 2023. sala de clasa |
Părinții |
16 elevi + parinti |
|
Maraton International de citire "Babits Mihály" |
28. 02. 2023. Sala de clasa |
Biblioteca Judeteana "Kájoni János" Miercure-Ciuc |
125 elevi |
|
Excursie premiu "Lueta jövője" concurs de artă plastică |
20. 02. 2023. Traseu: Od. Sec. - Sangeorgiu de Padure - Criseni |
Consiliul Local Lueta, GIORGIO 19 PROIECT Camp M SRL |
6 elevi cl. a V-a + 2 elevi cl. Preg. A |
|
Saptamana Culturii Maghiare |
16-20. 01. 2023. |
Părinții |
16 elevi |
|
Proiect educativ pt. Ziua Basmului Popular Maghiar |
30. 09. 2022. |
Părinții |
16 elevi |
|
Concursul Aripilor |
Concurs lunar prin scrisori |
Fundația Piticot Oradea |
6 |
Miklós Zoltán, Gábos Szilárd - locul 1 |
Excursie |
03-04. 05. 2022. Lenkút |
Părinții |
17 elevi |
|
Vizitare teatru |
27. 10. 2022., 04. 04. 2023., 22.05.2023 - Miercurea Ciuc |
Părinții |
17 elevi |
|
Serbarea zilei de 8 Martie |
14. 08. 2023. sala de clasa |
Părinții |
17 elevi + parinti |
|
Carnavalul scolarilor |
15. 02. 2023. |
Consiliul Local |
17 elevi |
|
Saptamana Culturii Maghiare |
16-20. 01. 2023. |
Părinții |
17 elevi |
|
Balul recoltei |
? .11. 2022. |
Consiliul Local |
17 elevi |
|
Excursie la Odorheiu-Secuiesc |
17.10.2022/Od. Sec |
părinţi |
19 |
|
Serbarea Zilei de 8 martie |
10.03.202/sala de cl. |
părinţi |
50 |
|
Excursie la Băile Tuşnad |
08.10.2022 |
părinţi |
45 |
|
Maraton de citire |
28.02.2023 |
|
19 |
|
Excursie premiu „Lueta jövője” |
20.02.2023 |
Cosiliul local, GIORGIO19PROJECT, Asociatia Microregionala Felső Homoródmente |
6 |
|
Carnavalul scolarilor |
15.02.2023 |
|
19 |
|
Vizionare teatrul Csiki Játékszín |
perioada ian-apr. 2023 |
parinti |
39 |
|
Săptămâna culturii maghiare |
16-20.01.2023 |
|
19 |
|
Atelier de creaţii decorative/ |
17-18.12.2022 |
|
13 |
|
Zile deschise în clasa a II-a |
14.16.03.2023 |
părinţi |
20 |
|
Excursie tematică/Praid -Corund |
03.05.2023 |
părinţi |
39 |
|
Excursie tematică/Sânsimion |
05.04.2023 |
părinţi |
39 |
|
Minitabără la Kirulysarka |
17-18.06.2023 |
părinţi, Cosiliul local |
40 |
|
Dans majorete |
fiecare vineri al anului scolar |
|
17 |
|
Micii fluieraşi |
fiecare luni al anului şcolar |
|
13 |
|
„Meseösvény” proiect de o zi pentru Ziua Basmului Maghiar |
30.09.2022 |
părinţi |
19+5 părinţi |
|
Ziua Apei |
22.03.2023 |
|
19 |
|
Excursie la Odorheiu-Secuiesc |
17.10.2022/Od. Sec |
părinţi |
21 |
|
Eveniment cultural”Szivárvány csodái” |
09.11.2022/Ocland |
părinţi |
9 |
|
Serbarea Zilei „Szent Erzsébet” |
18.11.2022/sala de clasa |
părinţi |
45 |
|
Excursie premiu „Lueta jövője” |
20.02.2023 |
Cosiliul local, GIORGIO19PROJECT, Asociatia Microregionala Felső Homoródmente |
4 |
|
Săptămâna culturii maghiare |
16-20.01.2023 |
|
21 |
|
Atelier de creaţii decorative/expoziţie de Crăciun/Spectacol de fluieraşi şi cântece populare |
17-18.12.2022 |
|
21 |
|
Corespondenta cu „Luetai Kiáltó”/”Napsugár” |
sept. 2022-iunie 2023 |
printi |
21 |
|
Concursul Aripilor |
Concurs lunar prin scrisori |
Fundația Piticot Oradea |
6 |
Miklós Zoltán, Gábos Szilárd - locul 1 |
Excursie |
03-04. 05. 2022. Lenkút |
Părinții |
17 elevi |
|
Vizitare teatru |
27. 10. 2022., 04. 04. 2023., 22.05.2023 - Miercurea Ciuc |
Părinții |
17 elevi |
|
Serbarea zilei de 8 martie |
14. 08. 2023. sala de clasa |
Părinții |
17 elevi + parinti |
|
Maraton International de citire "Babits Mihály" |
28. 02. 2023. Sala de clasa |
Biblioteca Judeteana "Kájoni János" Miercure-Ciuc |
17 elevi |
|
Halloween Party |
okt.28 Sala de sport |
|
112 |
|
Advent |
2022.nov.30, dec.6, dec.13, dec.20 parohia rom. cat. |
|
15 |
|
Jocuri de Bethleem |
2022. dec. 24-25 parohia rom. cat. |
|
28 |
|
Patinaj- party |
2023. jan. Vlăhița |
|
19 |
|
„Őrangyal” |
2023. ápr. 29 Casa de cultură |
Fundația Szent Gellért |
16 |
|
De ziua mamei |
2023. 7 mai, parohia rom. cat. |
|
26 |
|
Excursie |
Chirui-Colț 2022. oct. 25-26. |
primăria, Lueta |
29 |
|
Proiect anti-bullying |
2o22.szept. – dec. |
szociálpedagógus, osztályfőnökök |
69 |
|
Mikulás buli |
2o22. dec. |
clasa a v-a, părinții |
27 |
|
Proiect iteligența emoțională – Limbajul iubirii |
2o23 febr –márc. |
clasele V, VI.B, VII |
69 |
|
Activitățile cuprinse în programele „Săptămâna verde” și „Școala altfel” au fost destul de diversificate, dominând cele realizate în afara școlii și a localității.
Paralel cu activitățile zilnice/săptămânale, în urma colaborării cu Asociaţia Club Sportiv „ 4seasons” elevii clasei a IV-a au participat în zilele de joi la cursuri de inițiere în înot. Elevii au fost transportați în două grupe cu microbuzul școlar, însoțiți de învățătorul clasei și de o părinte la Băile Homorod.
Prin Asiciatia PRO Lövéte 26 de elevi ai școlii au fost antrenați săptămânal de un antrenor specialist, echipa formată din acești elevi participând la campionatul județean pentru vârsta 12-16 ani.
Tot prin colaborare, Uniunea de Handbaldin Ungaria, cu sprijinul părinților a demarat activități sportive săptămânale asemănătoare, organizând antrenamente de handbal pentru 28 de fete din clasele IV-VIII.
La fel, cu scopul înființării unei fanfare locale, în colaborare cu casa de cultură locală și Şcoala Populară De Artă Şi Meserii „Vámszer Géza” 45 elevi au participat săptămânal la 1 oră de muzică instrumentală.
De 2 ori pe săptămână print-un un cadru didactic al Clubul Copiilor "Cimbora" Odorheiu Secuiesc s-a asigurat funcționarea cercului de arte plastice„Clubul fanteziei” cu 23 elevi participanți.
Consilierea și îndrumarea elevilor, precum medierea conflictelor sau gestionarea unor situații sociale sau emoționale a fost facilitat de personalul angajat al Centru Județean de Resurse și Asistență Educațională, în 2 zile/săptămână.
Printr-un protocol de colaborare cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Ocland s-a creat cadrul organizatoric pentru integrarea, recuperarea celor 2 elevi cu CES ai școlii.
- Resurse umane
Personalul didactic este format din 6 educatoare, 7 învățători și 9 profesori. Toate cadrele didactice sunt calificate.
În anul școlar 2022/23 2 -2 cadre didactic s-au înscris la examen de definitivat respectiv la examen de obținere a gradului didactic II. În anul 2025 două cadre vor susține lucrările țtiințifice pentru obținerea gradului didactic I.
Nu există cadru didactic titular pe catedrele de fizică și muzică. Pe catedrele rezervate de lb. română și lb. engleză a fost asigurate suplinitori corespunzători, iar în cazul catedrei de matematică, la 2 clase gimnaziale s-a apelat la prestația a două învățătoare. Aceste posturi rezervate au fost publicate pentru a fi ocupate la diferitele etape ale mișcării personalului didactic, confor prevederilor legale.
În cadrul inspecțiilor speciale sau curente toate cadrele inspectate au obținut punctaj sau calificativ maxim.
Activitatea desfășurată de fiecare cadru didactic din anul școlar precedent a fost evaluată de către CA prin calificativul Foarte Bine.
Școala are 4 posturi de îngrijitoare, 0,5 de șofer, 1 muncitor de întreținere, 1 administrator-financiar și 0,5 administrator -patrimoniu. Cele 0,5 posturi de secretar se dovedesc a fi îndeajuns, eforturile școlii de completare la o normă întreagă nu au avut încă rezultat.
Consiliul de Administrație a avut ședințe lunare cu excepția perioadelor de vacanță. CA a adoptat 57 Hotărâri în anul 2022, 19 în anul 2023.
Activitatea comisiilor prevăzute de ROF a fost formală, dar documentată.
Activitățile de perfecționarela care a participat personalul didactic sunt următoarele:
Denumire activitate perfecționare |
Organizator |
Specializarea/domeniu |
Document doveditor |
Observații |
„Így tedd rá!” |
Balatoni Kata /CCD HR |
Cadre didactice |
OME Nr.4224 art.65 Adeverință |
23/24.02.202316 ore |
Competență și eficiență în predarea limbii române copiilor aparținând minoritățiilor naționale |
CCD, UBB |
Educatoare/Profesor în înv. Preșcolar |
Certificat de absolvire |
80 ore/ 20 credite |
Resztoratív technikák a gyakorlatban |
SZEGEPI/EFOP |
Educație |
Certificat de participare |
2022.06.29.-2022.07.02. |
BNYA- Nevelés, közösség, élet |
UPMR |
Educație |
Adeverință |
2022.07.04.-2022.07.22. |
Kárpát- medencei Nyári Pedagógus Akadémia |
SZEGEPI/EFOP |
Educație |
Certificat de participare |
2022.07.27.-2022.07.30. |
Învăți și zâmbesc |
Universitatea „Babeș Bolyai” |
Educație |
Certificat de participare |
17.09.2023. |
Cum să stârnești curiozitatea și să faci învățarea palpitantă |
Atelier de cuvinte |
Educație |
Adeverință |
25.01.2023/ 01.02.2023 |
Prevenirea bullyingului din școli și problematica CES |
Forumului tinerilor pedagogi, CCD |
Educație |
Adeverință |
04/05.11.2022. |
„Így tedd rá!” |
Balatoni Kata |
Educație |
OME Nr.4224 art.65 Adeverință |
23/24.02.2023. 16 ore |
Szakmai percek |
Márton Adél tanfelügyelő, ISJHR |
Educatoare/Profesor în înv. Preșcolar |
Adeverință |
Sesiune: 2022-2023 |
Profesor și părinte AZI |
Asociația Proacta EDU |
Pedagógusok |
Certificat de absolvire |
80 ore/ 20 credite |
Competență și eficiență în predarea limbii române copiilor aparținând minoritățiilor naționale |
CCD, UBB |
Educatoare/Profesor în înv. Preșcolar |
Certificat de absolvire |
80 ore/ 20 credite |
„Így tedd rá!”- Joc și dans popular, metodica dansului popular pentru profesori în învățământ preșcolar și primar |
Balatoni Kata Liceul Tehnologic „Gábor Áron”-structura Grădinița „Hófehérke” |
Profesori în învățământul preșcolar/ Educatoare |
Nr. 576/07.03.2023 (Adeverință de participare) |
16 ore (Se pot converta în credite profesionale transferabile) |
Szakmai percek - Conferenție online |
Márton Adél ISJHR |
Profesori în învățământul preșcolar/ Educatoare |
Adeverință de participare |
Se pot converta în credite profesionale transferabile |
„Szakmai percek” konferenciasorozat |
Márton Adél |
Educatoare/Profesor în înv. Preșcolar |
|
|
Profesor și Părinte azi |
PROATCA EDU |
Educatoare/Profesor în înv. Preșcolar |
Adeverință |
80 ore (Se pot converta în credite p. Transferabile) |
Competență și eficiență în predarea limbii române copiilor și elevilor aparținând minoritățiilor naționale din România |
CCDHR |
Educatoare/Profesor în înv. Preșcolar |
|
|
“Competență și eficiență în predarea limbii române copiilor și elevilor aparținând minorităților naționale din România” |
CCD |
Invatatori |
- |
In curs |
Így tedd rá!- népi játék, néptánc módszertan |
Liceul tehnologic „ Tamási Áron” – Structura Gradinita „Hófehérke” |
Educatori, invatatori |
Adeverinta |
23-24. Febr. 2023. |
“Competență și eficiență în predarea limbii române copiilor și elevilor aparținând minorităților naționale din România” |
CCD |
Invatatori |
Adeverinta |
In curs |
Az iskolai bántalmazás és az SNI-s diákokkal való eredményes foglalkozás |
CCD Harghita Apáczai Csere János/Consiliul Judetean Harghita |
Educatie |
Adeverinta |
|
PROF III- Management educational in context mentoral |
CCD Mures |
Invatator |
Adeverinta |
|
Formarea cadrelor didactice care predau limba romana la clase cu predare in limbile minoritatilor nationale |
CCD Harghita |
Invatator |
Adeverinta |
|
Cerc metodic |
Isjhr |
Biologie-chimie |
Adeverinta |
|
Cerc metodic |
Isjhr |
Religie |
|
|
Adventi hangoló- Kett pedagógia módszere |
Fekete Annamária |
Religie |
Adeverinta |
|
Webinarium – Teoria autodeterminarii – special pentru cadre didactice |
Urania Cremene |
Educație |
Adeverinta |
|
A bullying megelőzese az iskolában |
CCD Apáczai Cs.J. |
Educație |
Adeverinta |
|
Webinarium – A szövegértés fejlesztése |
Dyslexias gyermekekért egyesület |
Módszertan, nyelvi terület |
Adeverinta |
|
Bullying- megelőzés képzés |
Centru de ed. Free Ed - Spektrum |
Educație |
Adeverinta |
|
Innovative learning environments, webinar |
Centru de ed. Free Ed - Spektrum |
Pedagogie, robotică |
Adeverinta |
|
Potrivit raportului Comisiei pentru mentorat didacticși formareîn carieradidactică 13 cadre didactice și-au îndeplinit obligațiile privind acumularea de 90 de credite transferabile în ultimul interval consecutiv de 5 ani încheiați.
- Resurse materiale
Spațiile școlare au un aspect corespunzător, chiar bun. Clădirea grădiniței cu program prelungit este o construcție nouă, aflată în proprietatea parohiei romano-catolice din localitate. Clădire cu clasele primare a fost reabilitat pe parcursul deceniului trecut.
Terenul de sport se află încă în stare bună. Aceasta a fost folosit fără plată pe parcursul întregului an școlar de către elevii și tinerii din localitate în afara programelor de antrenamente de fotbal și de handbal.
Posibilitățile financiare ale școlii începând cu anul 2022 sunt direcționate către clădirea cu clasele gimnaziale, unde se realizează lucrări de reabilitare internă.
Clădirile de sub nr. 1101 și 1102 nu au autizaței ISU din cauza lipsei apei în hidranți. Tot din cauza lipsei apei conforme școala depune efort deosebit pentru menținerea autorizării sanitare. În acest scop se achiziționează apă potabilă pentru alimentarea fântânilor amplasate în coridoare, iar pentru spălarea mâinilor se transportă de 2 ori săptămânal apă tratată de la un centru din Vlăhița.
Lemnele de foc necesar pentru sezonul rece a fost acordat de Composesoratul Lueta ca donație.
Prin bugetul ME, pe baza Hotărârii consiliului local, școala a acordat 46 burse de merit, 24 burse de studiu și 61 burse sociale. 2 elevi cu CES au beneficiat de indemnizație potrivit Legii 272/2014.
- Dezvoltare instituțională și relații comunitare
Unitatea noastră școlară este cuprinsă în proiectul PNNR privind dotarea cu echipamente digitale, mobilier, materiale didactice și echipamente specifice al Consiliului Județean Harghita. Implementarea cu succes al acestui proiect va contribui în mod semnificativ la eliminarea unor lipsuri ce se constată în majoritatea laboratoarelor școlare.
Sala de sport urmează să fie modernizată în cadrul unui proiect de eficientizare energetică a Consiliului Local Lueta.
Școala a avut printre perteneri următoarele instituții și organizații: Primăria Lueta, Composesoratul Lueta, Casa de Cultură Lueta, Asociația „Lövétei Szülők Egyesülete”, Asociația „Lövétei Kiáltó”, Parohia Romano-catolică, Asociația „Szent Gellért”, Asociația Kákvirág, Asociația Pro Lövéte.
Într-o anumită măsură am participat ca parteneri ocazionali la diferite programe ale tuturor instituțiilor de învățământ din valea Homorodului. În anul școlar2022-23 nu a fost realizat nicio activitate cu șoala din Áporka, școală înfrățită cu unitatea noastră.
Părinții au participat și au sprijinit financiar multe din activitățile și proiectele școlii, mai ales în cadrul proiectului „Săptămâna verde” și „Școala altfel”. Relațiile cu autoritățile locale sunt normale.
Printre obiectivele principale ale perioadei următoare putem enumera:
- asigurarea de suplinitori calificați pentru disciplinele de matematică și fizică
- creșterea implicării elevilor în activitățile de cunoaștere
- dotarea laboratoarelor, amenajarea spațiilor interioare
Lueta, 17.08.2023
Director: