Ministerul Educației |
||
Școala Gimnazială „Székely Mózes” Általános Iskola Lueta Lövéte Tel/fax 0266-220726 www.szekelymozes.ro Nr. 1102, RO-537140 e-mail: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
RAPORT PRIVIND STAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI
ANUL ŞCOLAR 2021/2022
Nr. ……………………………
CUPRINS
INFORMAȚII PRIVIND EFECTIVELE DE ELEVI
INFORMAȚII PRIVIND RESURSELE UMANE
INFORMAȚII PRIVIND SPAȚIILE ȘCOLARE
INFORMAȚII PRIVIND DURATA MEDIE UNEI ZI ŞCOLARE PENTRU ELEVI / CADRE DIDACTICE
DIMENSIUNI CALITATIVE ALE PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
ACTIVITĂȚI PROPUSE……………………………………………………………………………….17
INFORMAȚII GENERALE
SCURT ISTORIC
În comuna Lueta în secolul al XVII-lea, deja funcţiona o şcoală lângă parohia catolică. Au funcţionat mai multe şcoli pe raza comunei: Şcoala confesională romano-catolică, Şcoala primară Lueta-Centru, Şcoala primară Lueta-Sat, Şcoala primară Chitui-Băi, Şcoala primară Chirui-Colţ.
În prezent funcţionează numai două şcoli şi două grădiniţe.
Denumirea şcolii: Şcoala Gimnazială „Székely Mózes”
Adresa şcolii: LUETA, nr.1102
Telefon: 0266 – 220726
Adresa e-mail:
Director: Mag Ottilia
Date statistice:
Şcoala Gimnazială „Székely Mózes” cu clasele pregătitoare–VIII
- ·caracteristicile clădirilor
–anul construcţiei:
–corpul A: 1963
–corpul B: 1968
–corpul C: 1987
–corpul D: 1938
- Grădiniţa cu program prelungit (GPD): 2019
–anul renovării:
–corpul C: 2005-2006
–corpul A: 2006-2007
–corpul B: 2009-2015
–corpul D: 2008-2009
- ·structuri:
–Şcoala primară (corpul B cu cl preg.-IV şi Grădiniţa)
–Grădinița Pósfalu (corpul D )
- Grădiniţa cu Program Prelungit (GPD)
INFORMAȚII PRIVIND EFECTIVELE DE ELEVI
- ·număr de grupe / clase
-ciclul preşcolar
grupa mică |
grupa mijlocie |
grupa mare |
mixtă |
1 |
1 |
1 |
1 |
-ciclul primar
pregătitoare |
cl. I. |
cl.a II-a |
cl.a III-a |
cl.a IV-a |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
-ciclul gimnazial
cl. a V-a |
cl.a VI-a |
cl.a VII-a |
cl.a VIII-a |
2 |
1 |
1 |
2 |
- ·efective de grupe / clase
-ciclul preşcolar
grupa mică |
grupa mijlocie |
grupa mare |
mixtă |
21 |
26 |
25 |
14 |
-ciclul primar
pregătitoare |
cl. I. |
cl.a II-a |
cl.a III-a |
cl.a IV-a |
33 |
19 |
21 |
26 |
28 |
-ciclul gimnazial
cl. a V-a |
cl.a VI-a |
cl.a VII-a |
cl.a VIII-a |
43 |
20 |
29 |
36 |
- populaţia unităţii
2016-2017 |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
||
Preșcolar |
69 |
88 |
62 |
75 |
90 |
86 |
|
Ciclul primar |
146 |
126 |
125 |
135 |
145 |
127 |
|
Ciclul gimnazial |
138 |
109 |
143 |
116 |
105 |
128 |
INFORMAȚII PRIVIND RESURSELE UMANE
-calitatea personalului didactic
Personal didactic |
Titular |
Pensionar |
Suplinitor calificat |
Suplinitor necalificat |
Educatoare |
4 |
0 |
1 |
0 |
Învăţători |
6 |
0 |
0 |
0 |
Profesori |
9 |
1 |
5 |
0 |
-personal didactic–auxiliar
Personal didactic-auxiliar |
Normă întreagă |
Normă parţială |
Secretar |
0 |
1 |
Administrator financiar |
1 |
0 |
Administrator patrimoniu |
0 |
1 |
Bibliotecar |
0 |
0 |
-personal nedidactic
Personal nedidactic |
Normă întreagă |
Normă parţială |
Îngrijitori |
3 |
0 |
Muncitori |
1 |
0 |
Şofer |
0 |
1 |
- ·personalul unităţii
2016-2017 |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
||
Personal didactic |
25 |
23 |
25 |
23 |
23 |
26 |
|
Personal didactic-auxiliar |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Personal nedidactic |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
- ·calitatea personalului didactic
2016-2017 |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
||
Titular |
20 |
20 |
19 |
19 |
19 |
19 |
|
Suplinitor calificat |
3 |
3 |
6 |
4 |
4 |
6 |
|
Suplinitor necalificat |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Pensionar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
INFORMAȚII PRIVIND SPAȚIILE ȘCOLARE
-spaţii de activităţi:
Spaţii |
Corpul A |
Corpul B |
Corpul C |
Corpul D |
GPD |
Săli de grupe |
0 |
2 |
0 |
1 |
1 |
Săli de clasă |
6 |
6 |
0 |
0 |
0 |
Sala de Ch-F-I |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sala C.D.J |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Sala de sport |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Cancelarie |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Biroul director |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Secretariat |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Contabilitate |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sertar de chimie–fizică |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bibliotecă şcolară |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
Depozit |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
Atelier pentru reparaţii |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Puncte igienico–sanitare |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
INFORMAȚII PRIVIND DURATA MEDIE UNEI ZI ŞCOLARE PENTRU ELEVI / CADRE DIDACTICE
-ciclul preșcolar: 5 ore
-ciclul primar: 4,76 ore
-ciclul gimnazial: 6,30 ore
INDICATORI ECONOMICI
- salariul mediu a unei persoane (didactic şi nedidactic) din unitate într-o lună: 3540 lei
- cheltuiala medie pentru încălzirea unei încăperi (grupă/clasă) din unitate într-un an: 318 lei
- cheltuiala medie pentru iluminatul unei încăperi (grupă/clasă) din unitate într-un an: 853 lei
DIMENSIUNI CALITATIVE ALE PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
Rezultatele obţinute la învăţătură
- ·ciclul primar
–promovabilitate: 100%
–repetenţie: 0%
Limbă și comunicare |
NS |
S |
B |
FB |
2021-2022 semestrul I. |
0 |
4 |
23 |
67 |
2021-2022 semestrul II. |
0 |
4 |
19 |
71 |
Matematică şi ştiinţe |
NS |
S |
B |
FB |
2021-2022 semestrul I. |
0 |
3 |
27 |
64 |
2021-2022 semestrul II. |
0 |
0 |
16 |
78 |
Educaţie fizică, arte, tehnologii |
NS |
S |
B |
FB |
2021-2022 semestrul I. |
0 |
0 |
0 |
127 |
2021-2022 semestrul II. |
0 |
0 |
0 |
127 |
Om şi societate |
NS |
S |
B |
FB |
2021-2022 semestrul I. |
0 |
0 |
8 |
86 |
2021-2022 semestrul II. |
0 |
0 |
2 |
92 |
- ·ciclulu gimnazial
–promovabilitate: 100 %
–repetenţie: 0 %
Elevi înscriși la început de an |
Elevi rămași la sfârșitul anului |
Elevi promovați |
Din care: Promovați pe medii: |
Repetenți |
||
5-6.99 |
7-8.99 |
9-10 |
||||
127 |
128 |
128 |
1 |
58 |
69 |
0 |
Corigenții au lipsuri în competențele de citire scriere și numerare. Profesorii s-au preocupat cu ei diferențiat. Părinții elevilor au fost înștiințați din timp de situațiile lor la învățătură.
Nota la purtare nu au fost scăzută.
Pe parcursul anului școlar nu am avut multe probleme din cauza absențelor. Absențele acumulate de elevi se datorează bolilor ce au apărut.
Nr. Elevi |
Nr absente |
Motivate |
|
Nr prescolari |
86 |
67 |
67 |
Nr elevi 0-IV |
127 |
209 |
209 |
Nr elevi gimnazial |
128 |
352 |
276 |
Rezultatele la examenele naționale:
- Rezultatele Simulării Examenului Național la clasa a VIII-a, sesiunea aprilie 2022:
Disciplina |
Nr.elevi prezenţi |
Nr.elevi absenţi |
Nr.note sub 5 |
Nr.note 5-5,99 |
Nr.note 6-6,99 |
Nr.note 7-7,99 |
Nr.note 8-8,99 |
Nr.note 9-9,99 |
Nr.note 10 |
Lb. rom. |
34 |
2 |
20 |
7 |
4 |
3 |
0 |
0 |
0 |
Matematică |
34 |
0 |
17 |
11 |
3 |
3 |
0 |
0 |
0 |
Lb. magh. |
34 |
2 |
6 |
4 |
10 |
6 |
7 |
1 |
0 |
- Rezultatele Examenului Național la clasa a VIII-a, în sesiunea iunie 2022:
Disciplina |
Nr.elevi prezenţi |
Nr.elevi absenţi |
Nr.note sub 5 |
Nr.note 5-5,99 |
Nr.note 6-6,99 |
Nr.note 7-7,99 |
Nr.note 8-8,99 |
Nr.note 9-9,99 |
Nr.note 10 |
Lb. rom. |
35 |
0 |
16 |
11 |
6 |
2 |
0 |
0 |
0 |
Lb. magh. |
35 |
0 |
1 |
3 |
4 |
15 |
11 |
1 |
0 |
Matematică |
35 |
0 |
15 |
11 |
4 |
5 |
0 |
0 |
0 |
Situaţia mediei de admitere a elevilor din clasa a VIII-a din anul şcolar actual:
Media admitere 2022 |
|
<4 |
0 |
4<m<5 |
0 |
5<m<6 |
8 |
6<m<7 |
15 |
7<m<8 |
8 |
8<m<9 |
4 |
9< |
0 |
Obs.Sunt incluşi 35 de elevi, cele care au susţinut Evaluarea Naţională, pentru care s-a calculat medie de admitere
Situaţia privind continuarea studiilor de către absolvenţii unităţi
Anul școlar |
Învățământul profesional |
Liceu teoretic |
Liceu vocațional |
Liceu tehnic |
Liceu tehnologic special |
2017-2018 |
65% |
10% |
10% |
15% |
|
2018-2019 |
29% |
13% |
8% |
50% |
|
2019-2020 |
35% |
22% |
6% |
37% |
|
2020-2021 |
42% |
26% |
0% |
32% |
|
2021-2022 |
27% |
6% |
6% |
58% |
3% |
Față de anul școlar precedent a scăzut numărul elevilor înscriși în învăţământ profesional, ca urmare a creşterii celor înscrişi în licee tehnice. Anul acesta avem o absolventă care va continua studiile în cadrul învăţământului special.
RESURSA UMANĂ
Categoria de personal |
Funcția |
Normă |
Didactic |
Director |
1 |
Profesor lb.și lit. Română |
1.33 |
|
Profesor lb.și lit. Maghiară |
1.33 |
|
Profesor lb. Engleză |
1.11 |
|
Profesor lb. Latină |
0.05 |
|
Porfesor matematică |
1.33 |
|
profesor fizică |
0.44 |
|
profesor chimie |
0.33 |
|
Profesor biologie |
0.44 |
|
Profesor cultură civică |
0.33 |
|
Profesor istorie |
0.66 |
|
Profesor geografie |
0.44 |
|
Profesor religie |
0.66 |
|
Profesor ed. Plastică |
0.33 |
|
Profesor ed. Muzicală |
0.33 |
|
Profesor ed. Fizică |
1.33 |
|
profesor tehnologică |
0.33 |
|
orele opționale |
0.33 |
|
Consiliere și orientare |
0.33 |
|
TIC |
0.33 |
|
Învățător/institutori |
6 |
|
Educatoare |
5 |
|
Total norme didactice |
23.76 |
|
Didactic-auxiliar |
Administrator financiar treapta I(Contabil-șef) |
1 |
Bibliotecar |
0 |
|
Secretar |
0.5 |
|
Total norme didactic-auxiliare |
1.5 |
|
Nedidactic |
Îngrijitoare |
3 |
Șofer |
0.5 |
|
Muncitori |
1 |
|
Administrator |
0.5 |
|
Total nedidactic |
5 |
ACTIVITĂȚI PROPUSE
Obiective prioritare au vizat:
- Asigurarea condiţiilor pentru deschiderea şi desfăşurarea cursurilor la început de an şcolar.
- Şcolarizarea şi menţinerea la cursuri a tuturor copiilor.
- Perfecţionarea procesului de predare-învăţare.
- Îmbunătăţirea pregătirii profesionale a cadrelor didactice.
- Creşterea eficienţei activităţilor educative desfăşurate cu elevii.
- Creşterea eficienţei activităţii de îndrumare şi control.
- Dezvoltarea bazei didactico-materiale.
- Colaborarea şcolii cu familia.
- Îmbunătăţirea activităţii colectivului auxiliar.
- Creşterea prestigiului unităţii
Domeniul: Curriculum
Elaborarea planificărilor didactice conform programelor şcolare în vigoare. |
Elaborarea proiectului activităţii extraşcolare şi al concursurilor pe şcoală. |
Procurarea programelor pentru fiecare nivel de învățământ (preșcolar, școlar, gimnazial) Asigurarea materialelor didactice. |
Asigurarea cadrului necesar şi a bazei logistice pentru activităţile extraşcolare şi concursuri |
Structurarea orarului şcolii cu respectarea cerinţelor psihopedagogice. |
Monitorizarea ofertei educaţionale a şcolii în acord cu indicatorii de performanţă stabilite în |
Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţelor educaţionale. |
Asigurarea organizării şi desfășurării tezelor naţionale cu subiect unic. |
Asigurarea înscrierilor în licee şi şcoli de arte şi meserii. |
Întocmirea documentelor şi a rapoartelor. |
Arhivarea şi păstrarea documentelor. |
Asigurarea caracterului stimulativ şi fundamentarea dezvoltărilor locale de curriculum. |
Încurajarea, consemnarea şi transmiterea către cei în drept a dezvoltării curriculare |
Asigurarea înscrierilor la diferite formări profesionale |
Organizarea colectivelor de lucru şi a echipelor de proiect |
Asigurarea coerenţei între curriculumul naţional şi dezvoltării regionale locale |
Asigurarea coordonării între diferitele discipline |
Domeniul: Resurse umane
Elaborarea proiectului de dezvoltare a resurselor umane. |
Realizarea procedurilor de ocupare a posturilor. |
Realizarea cuprinderii copiilor în grupe / clase. |
Asigurarea vizelor medicale şi de protecţia muncii. |
Încheierea contractelor de muncă cu personalul unităţii. |
Întocmirea documentelor necesare funcţionării conform legilor în vigoare. |
Efectuarea asistențelor la ore. |
Evaluarea personalului unităţii. |
Stimularea prin mijloace materiale şi morale a formării şi dezvoltării profesionale. |
Asigurare cadrului instituţional pentru participarea personalului în sistemul decizional. |
Realizarea unui sistem intern de comunicare rapid, eficient şi transparent. |
Formarea continuă generală şi consiliere generală. |
Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor din interiorul colectivului şcolar. |
Domeniul: Resurse materiale
Elaborarea proiectului de buget. |
Identificarea surselor extrabugetare. |
Achiziţionarea materialelor conform bugetului aprobat. |
Repartizarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar achiziţionate conform planificării. |
Corectitudinea execuţiei bugetare. |
Alocarea burselor, abonamentelor. |
Asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea. |
Realizarea planului de cheltuieli. |
Arhivarea şi păstrarea documentelor financiare. |
Asigurarea mediului de lucru modern. |
Asigurare transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare. |
Asigurare formării specifice pentru personalul financiar şi administrativ. |
Formarea echipei personalului administrativ. |
Alegerea celor mai bune condiţii financiare pentru execuţia bugetară. |
Domeniul: Dezvoltarea organizaţională, relaţii sistematice şi relaţii comunitare
Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale. |
Elaborarea planurilor de dezvoltare. |
Colaborarea cu autorităţile locale. |
Stabilirea legăturilor cu autorităţile locale, agenţi economici, biserica. |
Stabilirea legăturilor cu organele de poliţie, pompieri. |
Organizarea asigurării şi evaluării a calităţii. |
Întocmirea raportului de activitate. |
Asigurare spaţiului logistic. |
Implicarea reprezentatului sindical în procesul decizional. |
Organizarea de întâlniri cu reprezentanţi ai diferitelor sfere. |
Forme de pregătire pentru comunitate. |
Organizarea unor echipe de lucru cu şcoala înfrăţită. |
Stabilirea condiţiilor de sprijin comunitar. |
Activități de perfecționare a cadrelor didactice în vederea creșterii calității în școală (sem. I)
Denumire activitate perfecționare |
Numele și prenumele participant |
Organizator |
Specializarea |
Document doveditor |
Observații |
„Start csomag” autizmus spektrum zavarral küzdő gyereket befogadó óvodák számára |
András Angella |
Határtalanul az autista gyerm. Egyesület |
educatoare |
diplomă de participare |
|
„Start csomag” autizmus spektrum zavarral küzdő gyereket befogadó óvodák számára |
Török-Lázár Anna |
Határtalanul az autista gyerm. Egyesület |
educatoare |
diplomă de participare |
|
Hátrányos helyzetű gyermekek pedagógiája |
Török-Lázár Anna |
SZEGEPI |
cadru didcatic |
adeverință |
|
A magyar iskola, mint érték |
Török-Lázár Anna |
SZMPSZ |
cadru didcatic |
adeverință |
|
Prevenirea bullingului din școli în mediul online și offline |
Török-Lázár Anna |
CCD |
cadru didcatic |
adeverință |
|
Educația pentru Starea de Bine |
Török-Lázár Anna |
Fundația Transylvania College |
cadru didcatic |
adeverință |
|
Orizonturi inovative pentru o școlaă care învață-profesori, elevi, părinți |
Török-Lázár Anna |
CCD,HR |
cadru didcatic |
adeverință |
|
Így tedd rá!Advent 2021 |
Török-Lázár Anna |
Rákóczi Szövetség |
educatoare |
diplomă de participare |
|
Motiváció és az iskolai siker |
Török-Lázár Anna |
Consiliul Județean HR, UPF |
cadru didcatic |
diplomă de participare |
|
Így tedd rá!Advent 2021 |
Szőcs Edith |
Rákóczi Szövetség |
educatoare |
diplomă de participare |
|
Universul senzorial |
Szőcs Edith |
Grădinița Aranyalma din M-Ciuc |
educatoare |
diplomă de participare |
|
Metode eficientizare a predării la distanță prin utilizarea resurselor digitale |
Szőcs Edith |
Centru pentru formare continuă în limba maghiară |
educatoare |
adeverință(în curs) |
|
Cerc metodic |
György Regina Szikszai Berta Mag Ottilia András Szilvia Mihály Julianna András Mónika-Mária |
Învățătorii Șc.Gimn.”Székely Mózes” |
învățători |
|
|
CRED-creatori de educație |
Szikszai Berta |
CCD M-Ciuc |
învățător |
Certificat CCD |
|
Cerc metodic |
György Gabriella |
ISJHR |
profesor de religie |
|
|
CRED- Curriculum relevant educaţie deschisă pentru toţi |
György Gabriella |
ME |
profesor de religie |
|
|
Cerc metodic |
Orosz Emese Ramona |
ISJHR |
profesor de biologie |
|
|
Cerc metodic |
Molnár Juliánna |
ISJHR |
profesor de matematică |
|
|
Cerc metodic |
Benedek Emőke |
ISJHR |
profesor de limba engleză |
|
|
Form.prof. ”Ugorjunk fejest a nyelvtantanításba!” |
Benedek Emőke Szikszai Tünde-Gyöngyvér |
SZÉK |
profesor de limba engleză |
|
|
Consfătuire județeană |
Szikszai Tünde-Gyöngyvér |
ISJHR |
profesor de limba română |
|
|
Cerc metodic |
Szikszai Tünde-Gyöngyvér |
ISJHR |
profesor de limba română |
|
|
Consfătuire județeană |
Silye Erika |
ISJHR |
profesor de limba română |
|
|
Cerc metodic |
Silye Erika |
ISJHR |
profesor de limba română |
|
|
Motiváció és az iskolai siker |
Silye Erika |
Consiliul Județean HR, UPF |
profesor de limba română |
diplomă de participare |
|
Metode eficientizare a predării la distanță prin utilizarea resurselor digitale |
Silye Erika |
Centru pentru formare continuă în limba maghiară |
profesor de limba română |
adeverință(în curs) |
|
Activități și concursuri pentru creştrea prestigiului şcolii (sem.I)
Denumire activitate / concurs |
Numele și prenumele organizator, participant |
Organizator |
Locul |
Clasa /gupa |
Număr participanți |
Premii |
Serbarea MIKULAS |
András Emilia Egyed Tünde |
Grădinița Lueta |
Grădinița Lueta |
mică |
21 |
|
Proiect de Crăciun |
András Emilia Egyed Tünde |
Grădinița Lueta |
Grădinița Lueta |
mică |
21 |
|
Proiect preșcolar din Kárpát-medence „Bábozzunk együtt” |
András Angella |
|
Grădinița |
mijlocie |
26 |
Diplomă de participare |
Concurs de desen |
Török-Lázár Anna |
Scriitorul Bartos Erika |
Grădiniță |
mare |
15 |
Desene colorate cu semnătura scriitorului |
Ziua jocurilor rurale |
Török-Lázár Anna |
Balatoni Katalin |
Grădinița |
mare |
25 |
Diplomă de participare |
Ziua poveștilor maghiare-7 încercări |
Török-Lázár Anna |
Magyarra hangolva (Dóczi Ilona) |
Grădiniță |
mare |
25 |
diplomă |
Ziua poveștilor maghiare-7 încercări |
Szőcs Edith |
Magyarra hangolva (Dóczi Ilona) |
Grădiniță Minereni |
mixtă |
10 |
diplomă |
Concurs de poveste |
György Regina Szikszai Berta Mag Ottilia András Szilvia Mihály Julianna András Mónika-Mária |
Învățătoarele școlii primare |
Școala Primară |
clasele O-IV |
12 |
premii |
Serbarea Mikulas |
György Regina |
|
Școala Primară |
clasa O. A |
16 |
|
Serbarea Mikulas |
Szikszai Berta |
|
Școala Primară |
clasa O.B |
16 |
|
Pe urmele lui Orban Balazs |
Mag Ottilia
|
Șc. Gimn. „Orbán Balázs” |
Școala Primară |
clasa I |
5 |
premii de participare, premiu special |
Săptămâna deschisă |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Școala Primară |
clasa I |
14 |
|
Excursie |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Școala Primară |
clasa I |
40 |
|
Pregătire de Crăciun |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Școala Primară |
clasa I |
40 |
|
Pe urmele lui Orban Balazs |
András Szilvia
|
Șc. Gimn. „Orbán Balázs” |
Școala Primară |
clasa II |
4 |
premii de participare, premiul III |
Corespondența cu revista Napsugar |
András Szilvia
|
|
Școala Primară |
clasa II |
21 |
|
Serbare de Crăciun |
András Szilvia
|
András Szilvia |
Școala Primară |
clasa II |
21 |
|
Concursul Aripilor (de cuvinte, de povești, de număr și de vânt) |
András Szilvia
|
Fundația Piticot |
Școala Primară |
clasa II |
8 |
|
Pe urmele lui Orban Balazs |
Mihály Julianna
|
Șc. Gimn. „Orbán Balázs” |
Școala Primară |
clasa III |
3 |
premii de participare, premiul III |
Povești maghiare în imagini |
Mihály Julianna
|
Centrul din Sărmaș |
Școala Primară |
clasa III |
26 |
premii de participare |
Szólj szám!-concurs de limbă maternă |
Mihály Julianna
|
Redacția Napsugar |
Școala Primară |
clasa III |
26 |
|
Concursul Aripilor (de cuvinte, de povești, de număr și de vânt) |
Mihály Julianna
|
Fundația Piticot |
Școala Primară |
clasa III |
|
|
Educația de înot |
András Mónika-Mária |
Asociația Părinților din Lueta |
Școala Primară |
clasa IV |
27 |
|
Concursurile din revista Napsugar |
András Mónika-Mária |
Revista Napsugar |
Școala Primară |
clasa IV |
28 |
|
Serbare de Crăciun |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária |
Școala Primară |
clasa IV |
28 |
|
Concursul Aripilor (de cuvinte, de povești, de număr și de vânt) |
András András Mónika-Mária
|
Fundația Piticot |
Școala Primară |
clasa IV |
10 |
|
VI.Concursul Mikulas |
Demeter Emil |
Demeter Emil |
Șc. Gimn. „ Székely Mózes” |
clasele V-VIII |
35 |
Premii |
Concursul „Táj, ember,történet” |
Gáspár Botond |
Biblioteca Judeteana ”Kájoni János” |
Șc. Gimn. „ Székely Mózes” |
clasa V |
6 |
|
Adeventi gyertyagyújtás |
György Gabriella |
György Gabriella |
Biserică |
clasele V-VIII |
20 |
|
Karácsonyi pásztorjáték |
György Gabriella |
György Gabriella |
Biserică |
clasa VIII |
33 |
|
Activități de perfecționare a cadrelor didactice în vederea creșterii calității în școală (sem.II)
Denumire activitate perfecționare |
Numele și prenumele participant |
Organizator |
Specializarea |
Document doveditor |
Observații |
Cerc metodic |
Szikszai Tünde |
Manuela Nicoleta Stânga |
Limba și iteratura română |
- |
- |
Cerc metodic |
Molnár Juliánna |
ISJHR |
Matematică |
- |
- |
A román nyelv eljósajátítását megkönnyítő játékok |
Egyed Tünde |
CCD Harghita |
- |
Adeverință |
- |
Szakmai percek képzősorozat |
András Angella |
ISJHR – Márton Adél |
Educatoare |
Adeverință |
- |
Metode de eficientizare a predării la distanță prin utilizarea resurselor digitale |
András Angella |
Centrul pentru formare continuă în lb. magh. |
Cadre didactice |
Document atestat |
- |
Szakmai Percek képzősorozat |
Török-Lázár Anna |
ISJHR – Márton Adél |
Educatoare |
Adeverință |
- |
Metode de eficientizare a predării la distanță prin utilizarea resurselor digitale |
Török-Lázár Anna |
Centrul pentru formare continuă în lb. magh. |
Cadre didactice |
Document atestat |
- |
Pozitív pszichológia a nevelésben |
Török-Lázár Anna |
CCD Harghita |
Cadre didactice |
Adeverință |
- |
Educație bazate pe valori creștine |
Török-Lázár Anna |
Asociația Vadvirag |
Cadre didactice |
Adeverință |
- |
Provocări și soluții în secolul al 21-le |
Török-Lázár Anna |
UBB Cluj-Napoca |
Cadre didactice |
Adeverință |
- |
Szakmai percek képzősorozat |
Szőcs Edith |
ISJHR – Márton Adél |
Educatoare |
Adeverință |
- |
Metode de eficientizare a predării la distanță prin utilizarea resurselor digitale |
Szőcs Edith |
Centrul pentru formare continuă în lb. magh. |
Cadre didactice |
Document atestat |
- |
Lelki egészségnevelés művészetek célból |
Szőcs Edith |
Nárcisz Napköziközpont |
Cadre didactice |
Adeverință |
- |
Cerc Metodic |
György Regina Szikszai Berta András Szilvia Mag Ottilia Mihály Julianna András Mónika-Mária
|
Școala Gimnazială “Székely Mózes” |
Învățători |
- |
- |
Cerc Metodic |
György Gabriella |
Török Edit |
Religie |
- |
- |
A digitális versenyzés kihívásai |
Egyed Emilia |
Károli Gáspár Ref. Egyetem |
Magyar nyelv és irodalom |
Adeverință |
- |
A közmondások, a szólások és a szóláshasonlatok a beszédművelés tantásában |
Egyed Emilia |
Károli Gáspár Ref. Egyetem |
Magyar nyelv és irodalom |
Adeverință |
- |
Problematikus területek a magyar helyesírásban |
Egyed Emilia |
Károli Gáspár Ref. Egyetem |
Magyar nyelv és irodalom |
Adeverință |
- |
Modern eszközök a digitális oktatásban |
Benedek Emőke |
CCD Harghita |
Cadre didactice |
- |
În curs de derulare |
Activități și concursuri pentru creştrea prestigiului şcolii (sem.II)
Denumire activitate / concurs |
Numele și prenumele organizator, participant |
Organizator |
Locul |
Clasa /gupa |
Număr participanți |
Premii |
Farsangi bál |
András Emilia |
Szülők, ovónők |
Óvodai csoportok |
kicsi |
50 |
- |
Tanévzáró ünnepély |
András Emilia |
András Emilia |
Óvodai csoportok |
kicsi |
60 |
- |
Farsangi bál |
Egyed Tünde |
Szülők, ovónők |
Óvodai csoportok |
kicsi |
50 |
- |
Tanévzáró ünnepély |
Egyed Tünde |
Egyed Tünde |
Óvodai csoportok |
kicsi |
60 |
- |
Farsangi bál |
András Angella |
Szülők, ovónők |
Óvodai csoportok |
közép |
54 |
Emléklap |
Gyereknap |
András Angella |
András Angella |
Óvoda udvara |
közép |
52 |
- |
Farsangi bál |
Török-Lázár Anna |
Szülők, ovónők |
Óvodai csoportok |
nagy |
54 |
Emléklap |
Tanévzáró ünnepély |
Török-Lázár Anna |
Török-Lázár Anna |
Óvodai csoportok |
nagy |
100 |
Emléklap, oklevél |
Anyák napja |
Török-Lázár Anna |
Török-Lázár Anna |
Óvodai terem |
nagy |
50 |
- |
Fantáziaverseny-rajz |
Török-Lázár Anna |
Liceul Tehn. Agr., Seini |
Levező |
nagy |
9 |
Emléklap, oklevél |
Farsangi bál |
Szőcs Edith |
Szülők, ovónők |
Óvodai csoportok |
vegyes |
10 |
Emléklap |
Tanévzáró ünnepély |
Szőcs Edith |
Szőcs Edith |
Óvodai csoportok |
vegyes |
20 |
Emléklap |
Anyák napja |
Szőcs Edith |
Szőcs Edith |
Óvodai terem |
vegyes |
20 |
- |
Föld napja |
György Regina |
Székely Mózes Ált. Isk. |
A község területén |
E.A |
17 |
Oklevél |
Az én Lövétém-rajz |
György Regina |
Székely Mózes Ált. Isk., Lövéte Önkormányzata, Felső Homoródmente Kistérség |
Lövétei Halastó |
E.A |
17 |
1,2,3 helyezés |
Anyák napja |
György Regina |
György Regina |
Osztályterem |
E.A |
17 |
- |
Egészséges táplálkozás |
György Regina |
Hargita Megye Tanácsa |
Levelező |
E.A |
17 |
- |
Föld napja |
Szikszai Berta |
Székely Mózes Ált. Isk. |
A község területén |
E.B |
16 |
Oklevél |
Az én Lövétém-rajz |
Szikszai Berta |
Székely Mózes Ált. Isk., Lövéte Önkormányzata, Felső Homoródmente Kistérség |
Lövétei Halastó |
E.B |
16 |
1,2,3 helyezés |
Anyák napja |
Szikszai Berta |
Szikszai Berta |
Osztályterem |
E.B |
16 |
- |
Egészséges táplálkozás |
Szikszai Berta |
Hargita Megye Tanácsa |
Levelező |
E.B |
16 |
- |
Farsangi bál |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia + szülők |
Osztályterem |
1 |
40 |
- |
Játszóház “Micimackó” |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Csíkszereda |
1 |
19 |
- |
Március 15.-i ünnepség |
Mag Ottilia |
Lövéte Önkormányzata, Mag Ottilia |
Hősök Sírja |
- |
250 |
- |
Magyar Kultúra Napja |
Mag Ottilia |
Tanítók |
Audiovizuális terem |
0-4 |
120 |
Csoportos |
Víz Napja |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Osztályerem |
1 |
19 |
- |
Anyák Napja |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Osztályterem |
1 |
50 |
- |
Gyermeknap |
Mag Ottilia |
Székely Mózes Ált. Isk., Mag Ottilia |
Lövétei Halastó |
0-8 |
500 |
Versenyszámok szerinti helyezések |
Mazsorett-kör |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Torna terem |
1.,2. |
18 |
- |
Furulyakör |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Osztályterem |
1 |
12 |
- |
Föld napja |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia, Lövéte Önkormányzata, Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8 |
120 |
- |
Az én Lövétém-rajz |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia, Lövéte Önkormányzata, Felső Homoródmente Kistérség |
Levelező |
1 |
19 |
1,2,3 helyezés |
Vidám Versek Versmondó Versenye |
Mag Ottilia |
Móra Ferenc Ált. Isk. Székelyudvarhely |
Móra Ferenc Ált. Isk. Székelyudvarhely |
0-4. |
1 |
3. helyezés |
Kányádi Sándor Szavalóverseny |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia, Gábor Áron Iskolaközpont |
Online |
0-4. |
5 |
Különdíj és részvételi oklevél |
Kirándulás |
Mag Ottilia |
Szülőbizottság, Mag Ottilia |
Lövéte-Szeben |
1 |
45 |
- |
Szavak Szárnyán |
Mag Ottilia |
Piticot Alapítvány |
Levelező |
0-4. |
9 |
1.,2. hely |
Számok Szárnyán |
Mag Ottilia |
Piticot Alapítvány |
Levelező |
0-4. |
9 |
1.,2. hely |
Költészet Napja |
Mag Ottilia |
Tanítók |
Osztályterem |
1 |
19 |
1.,2.,3. helyezés |
Húsvéti Vásár |
Mag Ottilia |
Tanítók |
Népház |
0-4. |
100 |
- |
Felolvasó Maraton |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia, Hargita Megyei Könyvtára |
Osztályterem |
0-4. |
128 |
- |
III. A Szivárvány Csodái |
Mag Ottilia |
Oklándi Inkluzív Oktatási Központ |
Oklándi Kultúrház |
0-8. |
19 |
Emléklap |
Székely Mózes Focikupa |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia, Demeter Emil, Székely Mózes Ált. Iskola |
Focipálya |
6.,7.,8. |
80 |
1.,2. helyezés és különdíjak |
Szánkóversenyek |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Lövéte környéke |
1 |
19 |
- |
Trianon képkiállítás |
Mag Ottilia |
Nemzetsratégiai Kutatóintézet |
Népiskola |
7.,8. |
50 |
- |
Tanévzáró |
Mag Ottilia |
Mag Ottilia |
Focipálya |
0-8. |
500 |
1.,2.,3. helyezések, különdíjak |
Fától fáig szavalóverseny-egyéni |
András Szilvia |
Nagygalambfalvi Ált. Isk. |
Online |
2 |
1 |
- |
Fától fáig szavalóverseny-csoportos |
András Szilvia |
Nagygalambfalvi Ált. Isk. |
Online |
2 |
7 |
- |
Gyereknap |
András Szilvia |
Székely Mózes Ált. Iskola |
Lövétei Halastó |
2 |
19 |
- |
Iskolai alvás- 2 napos program |
András Szilvia |
András Szilvia + szülők |
Osztályterem |
2 |
21 |
- |
Földnapi falutakarítás |
András Szilvia |
Székely MózesÁlt. Isk. |
Lövéte község területe |
2 |
20 |
- |
Napsugár Levelezőverseny |
Mihály Julianna |
Napsugár Gyermeklapok |
Levelező |
3 |
26 |
- |
“Szárnyak” Levelezőversenyek |
Mihály Julianna |
Piticot Alapítvány |
Levelező |
3 |
26 |
1.,2. helyezések |
Szavalóverseny |
Mihály Julianna |
Mihály Julianna |
Osztályterem |
3 |
26 |
- |
Húsvéti vásár |
Mihály Julianna |
Tanítók |
Népház |
3 |
26 |
- |
Föld napja |
|
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
3 |
10 |
- |
Csapatverseny március 15.-én |
Mihály Julianna |
Tanítók |
Audiovizuális terem |
3 |
20 |
Csapatdíjak 1.,2.,3. helyezések |
Gyereknap |
Mihály Julianna |
Székely MózesÁlt. Isk. |
Lövétei Halastó |
3 |
26 |
- |
Évzáró |
|
|
|
|
|
|
Felolvasómaraton |
Mihály Julianna |
Hargita Megyei Könyvtár |
Osztályterem |
3 |
26 |
- |
Úszótanfolyam |
András Mónika-Mária |
Norbex Kft. |
Csíki Csobbanó |
4 |
27 |
- |
Napsugár Levelezőverseny |
András Mónika-Mária |
Napsugár Gyermeklapok |
Levelező |
4 |
28 |
Jutalomtábor |
“Szárnyak” Levelezőversenyek |
András Mónika-Mária |
Piticot Alapítvány |
Levelező |
4 |
6 |
- |
Kányádi Sándor Szavalóverseny |
András Mónika-Mária |
Gábor Áron Iskolaközpont |
Online |
4 |
2 |
|
Fától fáig Szavalóverseny |
András Mónika-Mária |
Nagygalambfalvi Ált. Iskola |
Online |
4 |
11 |
- |
Kőrösi Csoma Sándor Anyanyelvi Verseny |
András Mónika-Mária |
Baczkamadarasi Kisgergely Ref. Kol. |
Baczkamadarasi Kisgergely Ref. Kol. |
4 |
28 |
|
Húsvéti Vásár |
András Mónika-Mária |
Tanítók |
Népház |
4 |
28 |
- |
József Attila Versmondó Verseny |
András Mónika-Mária |
|
Online |
4 |
2 |
- |
Brenyó Mihály Mat. Vers. |
András Mónika-Mária |
Siklódi L. Ditró |
Levelező |
4 |
2 |
- |
III. Szivárvány Csodái |
András Mónika-Mária |
Oklándi Inkluzív Oktatási Központ |
Oklándi Kultúrház |
4 |
10 |
- |
Felolvasómaraton |
András Mónika-Mária |
Hargita Megyei Könyvtár |
Osztályterem |
4 |
28 |
- |
Nők Napja |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária |
Osztályterem |
4 |
kb. 50 |
- |
Föld Napja |
András Mónika-Mária |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
4 |
28 |
- |
Szánkózás, sízés |
András Mónika-Mária |
Lobogó Panzió Homoród |
Lobogó Panzió |
4 |
28 |
- |
Március 15.-i csapatverseny |
András Mónika-Mária |
Tanítók |
Audiovizuális terem |
4 |
28 |
Csapatdíjak 1.,2.,3. helyezés |
Vidám Versek Versmondó Versenye |
András Mónika-Mária |
Móra Ferenc Ált. Isk. |
Móra Ferenc Ált. Isk. |
4 |
7 |
- |
Gyerekkórus |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária |
Osztályterem |
4 |
10 |
- |
Furulyakör |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária |
Osztályterem |
4 |
8-10 |
- |
Gyereknap |
András Mónika-Mária |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövétei Halastó |
4 |
25 |
- |
Évzáró |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária |
Osztályterem |
4 |
28 |
- |
Fali Újság |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária |
Folyósó |
4 |
28 |
Havi 2 |
Kirándulás |
András Mónika-Mária |
András Mónika-Mária + szülők |
Kiruly sarka |
4 |
kb. 50 |
- |
Székely Mózes Focikupa |
Gáspár Botond |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
- |
Föld napja |
Gáspár Botond |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8. |
250 |
- |
Kirándulás |
Gáspár Botond |
Gáspár Botond |
Gyimesbükk |
5.A |
45 |
- |
“Hargita, táj, ember, történet” verseny |
Gáspár Botond |
Kályoni János Megyei Könyvtár |
Levelező |
5 |
6 |
- |
Trianon képkiállítás |
Gáspár Botond |
Nemzetstratégiai Kutatóintézet |
Népiskola |
7-8. |
60 |
- |
Iskola diszkó |
Orosz Ramona |
Benedek Emőke |
Népház |
1-8. |
250 |
- |
Székely Mózes Focikupa |
Orosz Ramona |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
1.,2. helyezés és különdíj |
Föld napja |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8. |
250 |
- |
Trianon képkiállítás |
Orosz Ramona |
Nemzetstratégiai Kutatóintézet |
Népiskola |
7-8. |
60 |
- |
Anyák Napja |
György Gabriella |
György Gabriella |
Templom |
4 |
28 |
- |
Suli diszkó |
György Gabriella |
Benedek Emőke |
Népház |
1-8. |
250 |
- |
Székely Mózes Focikupa |
György Gabriella |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
- |
Föld napja |
György Gabriella |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8. |
250 |
- |
Gyermeknap |
György Gabriella |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövétei Halastó |
0-8. |
250 |
- |
Trianon képkiállítás |
György Gabriella |
Nemzetstratégiai Kutatóintézet |
Népiskola |
7-8. |
60 |
- |
Nagyböjti Rajzpályázat |
György Gabriella |
Szent Gellért Alapítvány |
Templom |
0-8. |
180 |
1.,2.,3. helyezés, különdíjak |
Székely Mózes Focikupa |
Egyed Emilia |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
- |
Föld napja |
Egyed Emilia |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8. |
250 |
- |
Iskola diszkó |
Egyed Emilia |
Benedek Emőke |
Népház |
1-8. |
250 |
- |
Gyermeknap |
Egyed Emilia |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövétei Halastó |
0-8. |
250 |
- |
Simonyi Zsigmond Helyesírási Verseny |
Egyed Emilia |
Károli Gáspár Református Egyetem |
Online |
5-8. |
23 |
- |
Rímfaragó |
Egyed Emilia |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Osztálytermek |
5-8. |
33 |
1.,2.,3. díjak |
Székely Mózes Focikupa |
Benedek Emőke |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
- |
Föld napja |
Benedek Emőke |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8. |
250 |
- |
Iskola diszkó |
Benedek Emőke |
Benedek Emőke |
Népház |
1-8. |
250 |
- |
Gyermeknap |
Benedek Emőke |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövétei Halastó |
0-8. |
250 |
- |
Farsangi Party |
Benedek Emőke |
Benedek Emőke |
Osztályterem |
8.B |
19 |
- |
Korcsolyázás |
Benedek Emőke |
Benedek Emőke |
Szentegyháza |
8.B |
20 |
- |
Székely Mózes Focikupa |
Demeter Emil |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
1.,2. helyezés, különdíjak |
Homoródok Kupája |
Demeter Emil |
László Gyula Ált. Isk. |
László Gyula Ált. Isk. |
5-8. |
20 |
két 2. helyezés |
Székely Mózes Focikupa |
Szikszai Tünde |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Focipálya |
6-8. |
250 |
- |
Föld napja |
Szikszai Tünde |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövéte község területe |
0-8. |
250 |
- |
Iskola diszkó |
Szikszai Tünde |
Benedek Emőke |
Népház |
1-8. |
250 |
- |
Gyermeknap |
Szikszai Tünde |
Székely Mózes Ált. Isk. |
Lövétei Halastó |
0-8. |
250 |
- |
În anul școlar 2021-2022 s-au identificat următoarele puncte tari:
- Personalul didactic calificat în totalitate.
- Preocuparea cadrelor didactice pentru activitatea de dezvoltare peofesională.
- Buna colaborare cu primăria locală.
- Săli corespunzătoare pentru derularea activităților extracurriculare
- Existența unor parteneriate internaționale.
În anul școlar 2021-2022 s-au identificat următoarele arii de imbunătățire:
- Pe proiectarea, monitorizarea și evaluarea activităților derulate.
- Înregistrarea și prelucrarea procedurilor de evaluare.
- Stabilirea disciplinelor opționale.
- Întărirea activităților în cadrul comisiilor metodice.
- Colaborarea școală-părinți
Propuneri, soluții de optimizare a situației urmărind creșterea calității în educație:
- Activizarea echipelor de lucru.
- Revizuirea fișelor de posturi și a fișelor de evaluare.
- Elaborarea programelor de opționale, și avizarea lor.
- Elaborarea planurilor manageriale le fiecare compartiment de activitate.
- Întocmirea orelor de audiență.
Aprobat,
în Consiliul de Administrație Director,
Mag Ottilia În ședința din data de 29.08.2022